söndag 5 september 2010

Utbildning och lek

I helgen har jag varit på första halvan av gruppinstruktörsutbildningen som tydligen ska göra mig till en bättre kendoinstruktör. Väldigt intressant kurs och trevlig stämning, får se om jag kan använda nåt av det som jag lärt mig. Enda problemet med heldagars kurser är att jag ibland blir så fasligt trött, oavsett hur intressant ämnet är. Tur att det var praktik idag efter lunch. Fick testa på en massa konstiga saker, eftersom alla skulle få testa att instruera i sju minuter. Kände mig jättestel och ovig som enda kendoka i gruppen ^^; Min prova-på-att-instruera-del gick ut på att visa de andra hur man hugger men och det gick bra, fast jag fick kommentaren att jag pratar för mycket när jag instruerar. Woops...

Nästnästa helg är det dags för andra och sista delen i utbildningen. Skönt att ha en helg emellan så man kan göra lite vad man vill =)

Att jag var trött idag kan delvis bero på att jag fick lite underhållning igårkväll: Nalla var på lekhumör. Det är första gången hon har lekt när jag varit vaken (och hemma)! (låg i sängen, så hon såg väl mig som rätt harmlös ;)

Hon började först peta lite på en boll, som efter att den fastnade blev rätt tråkig, sedan tog hon den lilla, vita leksaksmusen och den var väldigt rolig. En flög den hit och en flög den dit och en flög den rakt upp på datorbordet bakom tangentbordet. Nalla försökte följa efter och höll på att dra ner tangentbordet på kuppen. Sedan spejade och spanade hon, ståendes på bakbenen (den katten kan verligen balansera! Hon fick det att se jätte lätt ut att sträcka sig så :O ). Sen försökte hon hoppa upp på sidan, men lyckades inte  få tag om kanten, så då gav hon upp. Hon spanade även lite på vippan jag viftade med, men den var lite för läskig att våga anfalla. Till slut tröttnade hon och la sig i det inte- riktigt-lika-säkra-fönstret.

 Nalla i det inte-riktigt-lika-säkra-fönstret

Jag tror jag har nämnt det innan: Nalla är en väldigt modig katt som också är väldigt nyfiken. Hon verkar spana på mig i sängen varje natt och går ofta ut på promenader när jag är i lägenheten (kommer även nära mig). Favoritstället att tvätta sig på är pianot där hon sitter fullt  synligt och en dryg meter från mig om jag är vid datorn. Jag är så stolt över henne och är övertygad att hon med tiden kommer bli en riktig kelig katt. Just nu håller jag tummarna för att Semlan ska skaffa sig mod och visa sig. Jag hoppas hon fattar att jag är en hygglig tvåbening, jag ställer ju in mjukmat och vatten under sängen varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar