söndag 22 augusti 2010

Uppvisning!

Igår var det dags, Linköpings budoklubbs årliga uppvisning på stan och jag kunde äntligen vara med (av massor av olika anledningar har jag missat den tidigare år). I år så var uppvisningen samtidigt som Linköpings stadsfest, så det var massor av folk på stan.

Vi skulle ha uppvisning klockan ett och låna Folkungagillets scen och vi kom dit rätt tidigt för att ha mattorna till hands och så. Sen fick vi vänta och vänta och vänta och titta lite på Folkungagillets dansuppvisning och gå lite på stan. Vi var redan ombytta och går man runt i gi och hakama på stan så får man en hel del blickar, men det är bara kul om det innebär gratisreklam för klubben ^^

När dansuppvisningen var slut så var det snabbt upp med mattorna på scenen, samtidigt som vi från kendon drog på oss våra rustningar. För som vanligt var kendon först eftersom vi skriker mest ^^

Från kendon var vi sex personer, men bara fem som var med på scenen. Matilda stod brevid och fotade och höll koll på tiden samt var redo att rycka in som reserv om det skulle behövas. Det blev tre stycken varv med alla stilar. Jag tyckte att uppvisningen höll god klass och vi hade rätt mycket publik trots en elak regnskur under första varvet som gjorde att vi behövde pausa: Mattorna får inte bli blöta.

 Jag i vit gi blir anfallen av de andra och kontrar. Tekniken är urusel, jag har inte kört ett vettigt pass på över en månad, men allmänheten vet inte hur kendo ska se ut så lite dålig teknik på uppvisning gör inte så mycket (men jag måste verkligen jobba på mina nuki-do, ser det ut som...) Bild tagen av Olle Samuelsson.

Jag hoppas verkligen att vi får många nybörjare i år, både vuxna och juniorer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar