måndag 2 augusti 2010

Skördetider


Jag har varit hemhemma i Skogslund hela sommaren och här har jag bland annat ett grönsaksland. Det som finns i landet är pumpa, squash, sockerärtor, två sorters broccoli, mangold och spenat. Dessutom har pappa rabarber, gräslök, potatis och aster där (det sistnämnda är ej till för förtäring ;). Nu efter en hel del påtande så är det skördetider och kommer vara så en rätt lång tid framöver. Än så länge har jag fått lite broccoli, lite mangold, ca 600 g spenat (förvälld), ca 10 squash och 14 liter sockkerärtor från det :D

Mitt fina grönsaksland som är beläget i det som förr var ett växthus


Och mina fina sockerärtor som hittills har gett mig ca 14 liter sockerärtor (plus att folk går och stjäl från dem lite då och då, mig själv inräknad ;)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar