onsdag 18 augusti 2010

Albins borgliga namngivningscermoni

Bilderna försvann i det förra inlägget, så här kommer inlägget inklusive bilderna igen:

Det har varit en hädelserik helg med väldigt mycket att göra. Min systerson skulle nämligen genomgå en borgelig namngivningscermoni (konstigt namn på cermonin, eftersom han redan hade ett namn ;). Cermonin, som var väldigt fin, hölls hemhemma i Äpplagården (vilket var samma ställe som Kristoffer och Josefin gifte sig på).

Kristoffer och Josefin är stolta föräldrar till Albin (som sov igenom hela cermonin)

Efter cermonin var över väntades fika för alla 30 gäster och en massa jobb för oss som var lite ansvariga. Jag fick till exempel springa iväg och sätta upp tipspromenad innan jag fick nån fika alls... men sen fick jag massa fika ändå ^^ På kvällen blev det en fyrkamp som reducerades till en trekamp på grund av hotande regn (som aldrig kom) och till sist blev det grillkväll med liten grillbuffé och två olika sallader, hembakat surdegsbröd och en del annat gott. Det verkade som om alla hade det väldigt trevligt, jag vet i alla fall att jag hade det.



En av trekampsgrenarna var att sätta ihop ett givet ord av nio bokstäver som fanns på träbitar (tog tid att leta fram de träbitarna, kan jag säga...) Här har mamma kommit på att bokstäverna ska bilda ordet "bajsblöja"


Findus höll sig borta från det mesta av ståhejjet, men likväl var han jättetrött morgonen efter och la sig i min säng... på mig... Inte lätt att ta kort på katten då ;)
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. namngivningsceremoni är ett kontsigt namn på det för att det egentligen är felaktigt... Barnvälkomnande heter det väl egentligen, men då skulle ju folk bli ännu mera förvirrade ;-)
    (dopet är ju inte heller en nmangivningsceremoni, prästen säger ju 'jag döper dig johanna' inte 'jag döper dig till johanna').

    Än en gång: stort TACK för all hjälp Johanna! Utan din hjälp hade det varit svårt =)

    SvaraRadera