måndag 30 augusti 2010

Efter en helg hemhemma

I helgen var jag hemhemma, det var en händelselös och alldeles jätteskön helg. Josefin och Albin var också i Skogslund, eftersom de hade blivit utslängda från grabbkvällen i Svedmyra ;)

Vi småstädade lite på vinden (Jag kom fram till att jag har alldeles för många lådor med småsaker och borde rensa lite bland böckerna också och att det ligger serietidningar överallt). Sedan körde vi hästarna lite, de andra var på loppis (jag mådde tyvärr dåligt =( ) och gjorde lite annat smått och gott. Albin stod självklart för en stor del av underhållningen =)

Fick som vanligt lite mat med mig och den här gången fick jag även med mig en hel del kattleksaker.

När jag kom tillbaka till lägenheten så såg jag inte till en enda katt, bara en massa grus på golvet, påsar på golvet som tidigare legat på bordet och leksaker som låg på andra ställen än tidigare. Såg ingen katt under sängen heller (man brukar kunna se en glimt av Nalla där).

Så jag började roa mig med att leta katthår, dvs se var katterna varit och de har varit i princip överallt, förutom på mina hyllor. Så jag antar att snart är min säng inte min längre. När jag tittade i mitt stora fönster fick jag en liten chock: Där på andra kanten av fönsterbrädan satt Nalla! Tror faktiskt att jag blev mer skrämd än hon, för hon hade säkerligen koll på var jag var hela tiden. Sen satt jag och tittade lite på tv och hon fann tillräckligt med ro att lägga sig ner. Sen var det äntligen sovdags för mig.

Nalla på sin nya favoritplats?

Och jag sov till runt kl 3 då jag vaknade av "krafskrafs", "krafskrafs". Jag måste verkligen ta och flytta deras låda in till toan nu när de är lite mera hemmastadda. Nåja, jag brukar ändå vakna nån gång per natt, så "no hard feelings" Var uppe en sväng och lyckades överraska Nalla som var ute och smög. 

Morgonen kom och då satt Nalla i fönstret igen, så jag misstänker att det är hennes nya favoritplats. Sen var hon jättemodig för hon vågade ta sig till under sängen medan jag satt vid datorn och sedan tog hon även en tur in på toaletten och efter en stund tillbaka till under sängen igen. Vad hon gjorde inne på toaletten har jag ingen aning om (lådan står än så länge inte där), troligen var det kattiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar