fredag 20 augusti 2010

Tillbaka till Linköping


Igår kom jag tillbaka i Linköping, efter en hel sommar i Skogslund. Men innan jag åkte fanns det massor att göra, precis som vanligt:
Dagen innan skördade jag mangold som jag tog och förvälde sent på kvällen

Sa hejdå till Findus som av någon anledning verkade lite orolig (han gillar inte förändringar, konservativ kisse =P)

Och sa även hejdå till hästarna som här se rätt sura ut för att de tycker att de ska få mer äpple. Gjorde även lite trick med dem och de var väldigt på, båda två (annars brukar det mest vara Lolly som är mest sugen på trick och godis)

Sedan bar det iväg till Linköping med ett stop i Tranås för att hämta min systers bil som hade varit på verkstad där. När vi kom upp till den stora staden lastade vi snabbt ur bilen medan pappa lämnade den andra bilen till min syster som hade åkt tåg ner till Linköping med Albin för att hälsa på svärföräldrarna.  Sedan tog jag, mamma och pappa en tur på IKEA och åt och handlade lite och efter det kom Josefin och Albin och fikade i min lilla lägenhet ^^
Albin fick flyga flygplan med morfar på min säng

Och så åkte alla iväg och jag var alldeles ensam, så då passade jag på att lägga in all squash i kylskåpet och tillsammans med allt annat jag fått med mig blev det rätt mycket...
Fullt kylskåp, dock ska jag ge bort en del av sqaushen, tur att man har hungriga vänner ;)


Det fanns ju en särskild anledning till att jag ville åka upp till Linköping på en torsdag: Kendo! Blev lite förskräckt när jag kom till dojon, för det stod en polisbuss utanför, men det hade inget med oss att göra, puh. Träningen blev nog en av de flummigaste träningarna jag varit på (på ett kul sätt). Vi hade bara en timmes träning, för sedan skulle det vara genrep till lördagens uppvisning. De första 45 minutrarna satte vi ihop vår 5-minutersuppvisning och tränade på den och sedan blev det lite ji-geiko. Det gick inte så bra för min del, hade verkligen behövt lite grunder innan ji-geikon eftersom jag inte hade kört kendo på rätt exakt en månad. Sedan fick vi knata över till andra dojon eftersom vissa stilar (de som innehåller fall och kast) inte ville köra på centrumdojons lite hårdare golv =P

Genrepet gick bra och jag tror att uppvisningen kommer bli jättebra iår, så länge ingen faller av scenen ;)

Sedan tog vi oss tillbaka till centrumdojon för att byta om, och då fick Matilda för sig att hon skulle hoppa hopprep och vi andra tjejer hakade på. Det blev attacksteg över ringlande hopprep, hayaisuburi i hopprep när två snurrade det och senare svinga (mycket lättare) och en del annat. Kul hade vi i alla fall :D

Känns rätt bra att vara tillbaka i Linköping, även om det är lite ensamt och jag saknar de där hemhemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar