onsdag 9 februari 2011

Träningsugen

Jag trodde jag skulle tappa sugen för kendo ett tag nu efter den misslyckade graderingen, men det stämde bara i en dag eller två. Idag på förmiddagen läste jag en facebook-uppdatering om hur en person klassades som galen för att ha gjort massa extra kakarigeiko. Genast kände jag mig jättekendosugen, speciellt på kakarigeiko (Det är en övning där mottagaren visar vad man ska hugga, och snabbt ska det gå). Det var längesen jag hade det riktiga suget efter kendo och det känns bra att veta att det fortfarande finns där. Tyvärr dröjer det ända till imorgonkväll innan jag får träna på riktigt...

Men jag fick i alla fall vifta lite med min bambupinne idag: Vi hade ett prova-på-pass för ett gäng 9:or från idrottsprofilen på Tokarpsskolan. Anders höll passet och Kalle, Lollo och jag hjälpte till. Totalt var vi cirka 20 personer i vår lilla dojo. Det var trångt, men funkade helt ok. De fick en liten historielektion om kendo och sedan hugga lite i luften och lite på shinaier i par. Till slut fick de hugga på oss i rustning. Sammanfattning på det: AJ! De var visserligen duktiga för att bara ha kört kendo i en timme, men de högg hårt och jag råkade få gruppen med de stora killarna... Jag är glad att vi hade en övning där man kunde välja vad de skulle hugga, för min högra underarm blev ganska död och det är inte så kul att ta emot baseball-do. Sedan blev det en liten matchuppvisning mellan Anders och Kalle där jag fick dömma och till slut huggring. Men trots allt var det väldigt kul att de ville komma och testa på kendo =)

Längtar tills träningen imorgon, jag vill hugga lite folk i huvudet ^^

Bonus:

Semlan godkänner min resväska... som sovplats ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar