fredag 4 februari 2011

Shinaifix

Nu till helgen är det dags för kendotävlingen Sugo cup nere i Malmö. Vi är sju från klubben som ska dit och tävla och två av oss ska gradera. Håll tummarna för mig på söndag morgon, för då ska jag försöka gradera till 2 dan för tredje gången. Tredje gången gillt säger man, eller hur?

Lottningen i poolerna ser lite sådär ut för min del, särskilt i dan-klassen. I dam-klassen (Etsuko cup) så möter jag Karolina Göransson i poolen. Det är fjärde gången på mindre än ett år som jag går match emot henne... Denna gången tänker jag vinna.

Jag har dock kommit fram till att tävling är egentligen ingenting jag vill satsa på (inte för tillfället i alla fall), jag är helt enkelt inte någon tävlingsmänniska. Fast den insikten kommer inte hindra mig från att åka på tävlingar, för även om vinnarinstinkten inte finns där så är det väldigt kul att tävla.

När man tävlar är det väldigt viktigt att ens shinaier är i bra skick och de kontrolleras innan tävling. Därför har jag hållt på att fixa mina shinaier under veckan. Det tar egentligen inte så lång tid att fixa en shinai, men om man gör saker emellan så tar det tid. Det var en helt ny och en gammal som skulle fixas och jag hade ett par "hjälpredor":

 
"Jag lovar att vakta den så att den inte gör nåt dumt."

"Jag vet att jag såg biten du saknade här nånstans."

Enligt katterna var shinaifixet väldigt roligt och intressant och det var ju kul att anfalla bamburibborna, snöret och smådelar. Nästan så att shinaien skulle kunna klassas som världens bästa leksak när den är isärplockad, men inte riktigt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar