söndag 27 februari 2011

Kattvakt

Det här inlägget kommer inte handla om Nalla och Semlan utan om en annan svartvit skönhet. I helgen har jag nämligen varit kattvakt åt min kompis katt Stig. Precis som mina katter så har Stig också varit hemlös och är köpt från ett katthem. Till skillnad från mina så har han aldrig varit skygg, utan bara lite feg =)

"Hej, vill du kela med mig?"

Han är en riktigt kelsjuk katt, i alla fall när matte inte är hemma. Igårkväll så kom han springande när jag letade efter honom för att han ville ha kel. Detta trots att jag på förmiddagen hade utsatt honom för nåt jättehemskt: koppelpromenad utomhus.

"Mer kel?"

Lite lek (en hel del) blev det också, men det är svårt att få bra bilder på en katt som leker, särskilt om man måste ha leksak i en hand och kamera i den andra ;)

1 kommentar:

  1. Vilken sötnos... svart och vit :) det gillar jag massor :)
    Bra att du kan vara kattvakt också :)
    /Malin

    SvaraRadera