torsdag 1 mars 2012

Hejdå, Linköping

Det har hänt väldigt mycket de senaste veckorna: Jag har fått ett jobb, ett fem månaders vikariat som miljöhandläggare i Tranemo. Detta har inneburit en massa saker att fixa och dona med, inte allra minst skaffa ny lägenhet och flytta (mer om flytten i ett senare inlägg).

Det har tagit emot att lämna Linköping: Staden som jag spenderat de senaste sex åren i, men ibland måste man gå vidare för att komma närmare det man vill göra. Detta inlägg ägnar jag åt att vara lite nostalgisk och räkna upp saker jag kommer sakna och saker jag inte kommer sakna.

Saker i Linköping som jag kommer att sakna:

  • Mina vänner
  • Kendon och alla underbara människor i klubben
  • Ekarna och hagarna
Saker jag inte kommer sakna:
  • Min pyttelilla lägenhet
  • Ryd
  • Rydskids
  • Katterna: För de fick flytta med mig <3
Jag tror jag kommer trivas jättebra i Tranemo, alla som jag mött hittills har varit jättetrevliga och lägenheten är fin, om än väldigt gammal och sliten på sina ställen.

Men jag lovar: Jag ska försöka ta mig tillbaka till Linköping nån gång i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar