måndag 5 mars 2012

Flytten

Nu är det en vecka sedan jag och katterna flyttade från Linköping. Själva flytten var inte rolig: Enormt mycket saker som skulle packas in i en släpkärra och en bil som knappt räckte till. Faktiskt fick jag lämna en del saker i Linköping, bland annat mina stora palmer. Jag saknar dem lite, men de hade växt sig alldeles för stora. Just nu bor de hos en kompis i väntan på ett mer permanent hem.

En annan sak som gjorde flytten jobbig var den stress jag var tvungen att utsätta katterna för:. De fick sitta i transportburarna länge (för andra gången på mindre än en vecka, första gången var på fredagen då de fick åka till veterinären för vaccinering). Nalla var relativt lätt att få in i buren, men Semlan lyckades smita undan, men till slut vann jag tålamodstävlingen och fick in henne i buren. Burarna placerade jag inne på toan och vi höll oss borta därifrån så mycket som möjligt för att inte stressa dem än mer.

Min syster, mamma och pappa dök upp och hjälpte till med flytten och innan vi var klara hade klockan blivit jättemycket och vi bestämde oss efter mycket om och men (från min sida) att mellanlanda hemhemma i Nässjö. Jag tror vi alla var glada över det, även katterna som fick komma ut och sträcka på benen inne på den lilla toaletten.

På tisdagsmorgonen tog vi det ganska lugnt innan vi begav oss mot Tranemo. Jag fick hålla en tålamodstävling med en av katterna igen, fast den här gången Nalla (Semlan hade gjort det smidigt för mig och gömt sig i en av transportburarna). Efter vad som kändes som en lång stund vann jag genom att använda lite fula knep.

Sedan var vi på väg igen. Det blev ett kort stopp på A6 Center för att köpa en ny dammsugare och lite småsaker från IKEA. Till slut var vi äntligen framme i Tranemo och vid mitt och katternas nya hem. Det var väldigt spännande att få se lägenheten för första gången. Den är en etta med hall och kök och känns dubbelt så stor som min lägenhet i Linköping, men jag tror jag ska presentera den lite närmare i ett eget inlägg. Jag kan dock lugnt säga att jag trivs, även om den är ganska lyhörd.

Jag i min nya lägenhet.

Hur kunde så mycket saker få plats i en sån liten lägenhet?

Katterna då? Hur tog de det? De tog det bättre än vad jag trodde de skulle göra och var ute och tassade i lägenheten redan från dag ett. En mer utförlig kattrapport kommer inom kort.

 Nalla anmärker på att bokhyllan inte är som den brukar. Notera också att katthyllan ännu inte är monterad och att Nalla tyckte att det var så viktigt att inspektera ovansidan av bokhyllan att hon hoppade från klöspelaren som syns till vänster i bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar