tisdag 13 mars 2012

En ny möbel

Det hände något i lägenheten i helgen efter ett besök från Nässjö:

Det var två stora, tunga och mystiska paket i hallen.

 Och bokhyllan...

 ...tömdes och flyttades för att göra plats för lådornas innehåll.

 I lådorna fanns något blått och fluffigt.

 Ja, ganska många delar av "något blått och fluffigt".

Nalla var självklart tvungen att ge sig ut på inspektion.

En mycket koncentrerad matte... 

...lyckades till slut få ihop några delar.

Och saken växte...

...och växte...

...och växte...

...tills det var ett katträd som nådde ända upp till taket.

Inspektör Nalla fortsatte med sitt inspekterande.

"Kan det vara ett fuskbygge?"
 
"Jag vet inte om jag skulle våga vara här om det inte varit för att någon tappat mat här"

Semlan var inte alls imponerad.

Men hittades liggande i den lägre korgen två dagar senare.

Katterna är fortfarande ganska skeptiska till trädet, men jag hoppas att det släpper, för det är ett fint träd och jag tycker att det ser roligt ut... 

6 kommentarer:

  1. Jäklar! det va inte det lilla trädet :)
    Men de små liven måste ju ha något roligt de också :)

    SvaraRadera
  2. Värsta kattpalatset tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Oj, så himla snyggt klös och klätterträd, får nog byta sida så inte missarna här hemma ser det där och vill ha en likadant!
    Härligt att Semlan ligger där och softar och härligt att de snart komma att älska sitt träd :)

    SvaraRadera
  4. Säger som Östgötakatterna, vågar inte visa mina luddtussar därhemma det där klösträdet... :)
    Det ser verkligen jättehärligt ut, hoppas de gillar det när de fått vänja sig!
    Här hemma har vi 3 st lite mindre och de fullkomligt älskar dem.

    SvaraRadera
  5. Wow! Vilket bamseklös- och klätterträd!! Var har du köpt det, vi skulle behöva ett nytt träd till våra katter och ett likadant som Semlans o Nallas skulle nog falla våra missar i smaken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är köpt på tyska Ebay. Jag vet faktiskt inte exakt var, men det är någon som har som en butik där, tydligen. (Det var min kusin som köpte det, så jag har inte järnkoll)

      Radera