måndag 4 oktober 2010

Sömntuta

Nalla har börjat att busa rejält under natten: Hon springer runt jättesnabbt, gärna jagandes bollar, och försöker få med Semlan på det roliga. Det sistnämnda brukar inte gå så bra, i alla fall inte när jag ser dem. Så Nalla springer istället runt och småkvittrar/-kuttrar, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva ljudet.

Men håller man på och leka sådär på natten så blir man ju väldigt trött morgonen efter. Nalla har skaffat sig en rad ställen att ligga och vila på:


Gäsp så trött man blir av att leka


Pallen tillhör Nallas favoritställen och blir stödmatte för jobbig eller läskig kan man alltid ligga under den.
Sängen är Nalla inte helt bekväm med att hoppa upp i ännu, men när hon väl lägger sig där tycker hon att den är jätteskön att ligga i.

Förutom dessa ställen har hon även sin bas i fönstret att ligga i, under skohyllan ute i hallen (eller på väskan som råkade ligga där), på kattbädden vid pianot, i fotöljen och ibland smyger hon in under sängen och lägger sig en liten stund hos Semlan. Man kan nog sammanfatta det som att hon känner sig bekväm i lägenheten och med mitt sällskap, även om jag fortfarande är rätt läskig. Det är riktigt svårt att hålla sig från att krama om henne när hon ligger sådär, men jag klarar det, misstänker nämligen att en kram inte skulle vara uppskattat ;)

"Jag tänker inte leka medan hon tittar på" säger Semlan. 


Semlan kan däremot tänka sig smyga ut från under sängen och hämta skinkbitar som jag kastat till henne med mig sittande i fotöljen. Hon tog till och med en som jag råkade kasta ovanpå sängen (kasta skinkbitar är inte så lätt...)
Posted by Picasa

3 kommentarer: