söndag 17 oktober 2010

Snöret

Katterna har fått en ny rolig leksak:Snöret. Det är faktiskt så roligt att Semlan vågade sig ut under sängen och Nalla vågade sig ut för att leka när Olle var här. Snöret är ett gammalt snöre från en huvtröja, och verkar vara bästa leksaken någonsin, i alla fall var den det i början.

"Nalla verkar ha jätteroligt, men vågar man sig verkligen ut?" undrar Semlan.

"Jag vill också ha det där snöret..."

"Nä, det där verkade så roligt så jag var ju bara tvungen att komma ut från mitt braiga gömställe, trots att det är jätteläskigt"

Sedan dess har Semlan varit ute i lägenheten varje dag, med mig närvarande och har lekt med mig och snöret. Ett par gånger har hon även vågat sig upp på pallen när jag suttit i fåtöljen. Men allting är fortfarande läskigt och Nalla är oftast jobbig mot henne då Nalla helst vill leka, men Semlan känner sig oftast inte helt bekväm med det. Nalla tycker också att Snöret är kul:

"Hah! Fångad!" Nalla leker gärna runt klöspelaren. Den är rätt kul att klättra på, även om den är liten.

Men Nallas stora passion är bollar och allt som är runt är bollar och har potential att vara lika roliga. En dag när stödmatte satt och tittade på tv och åt kvällsmat hittade Nalla en ny boll, tyckte hon:


"Den är rund, så det måste ju vara en boll," tyckte Nalla när hon hittade en satsumas liggandes på hennes pall.

Så, det var all kattuppdatering för denna gången :)

1 kommentar:

  1. Semlan är så söt ju! Jag gillar särskilt hur hon blivit lite burrig i pälsen av att klämma sig ut från under sängen.

    Och Nalla är ett sockerpiller som vanligt, särskilt med satsumasen. :D

    SvaraRadera