lördag 13 augusti 2011

Peppad

Förra helgen var en bra helg. Det började med att anime-konventet Närcon var på universitetet, så jag, Karin och Olle var ute på cosplay-spaningspicknick (och råkade få sällskap av lite fler) på förmiddagen. Cosplay är när man klär ut sig till fiktiva karaktärer. Vi fick se en massa fina dräkter under de två timmarna vi satt och fikade.

Sedan på eftermiddagen bar det av mot Orust för kendo- och iaidosektionens Sektionsaktivas helg. Jag körde andra halvan av sträckan (dvs från Jönköipng). Det var en ganska spännande körupplevelse för rätt som det var bestämde sig regnet för att bara ösa ner och man fick köra väldigt sakta för att se nåt alls. Vi kom fram till slut och vi åkte inte fel en enda gång!

Under helgen ägnades det mycket tid åt olika möten som rörde sektionen (allt kan väl egentligen inte kallas möten, för mycket var ganska spontant :P). De flesta av dessa möten var väldigt intressanta och inspirerande. Jag känner mig väldigt peppad inför höstterminen både när det gäller min egen träning (målet är att äntligen ta 2 dan, fjärde gången gillt...) och för styrelsearbetet och juniorträningen. Så länge jag är kvar i stan och är arbetslös så kommer jag ju ha ganska mycket tid att lägga på klubben.

Mellan alla möten hann vi också med att leka lite och bada i havet.

Mot badplatsen! (Bilden är lånad från Matilda)

Det var en helt underbar helg och det var så härligt att byta bort fula Ryd mot vackra Orust, om så bara för ett par dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar