tisdag 30 augusti 2011

Det är ju faktiskt min fåtölj!

Min fåtölj är inte bara en plats som jag gillar utan även Nalla och Semlan tycker den är jättebra. Detta resulterar i problem när jag och nån av katterna tycker att vi ska använda den samtidigt. 

Det händer att jag lämnar fåtöljen en stund för att finna att det ligger en katt i den. Är det Semlan är det lätt att få tillbaka den, man behöver bara påpeka vänligt att det är min plats (gärna i kombination med lite klappträning) så tycker hon att det blir för läskigt och överlåter platsen till mig.

Nalla däremot är ju tuffare och anser att det är hon som styr och ställer. Så idag när jag gjorde lunch passade hon på att lägga sig på den perfekt uppvärmda platsen och sen strunta i att flytta sig. Nåväl, tänkte jag och tog en risk och satte mig bredvid. Nalla tittade lite konstigt på mig, men låg kvar. Jag satte mig lite bättre till rätta och hon låg fortfarande kvar. Jag klappade lite och hon låg kvar, även om hon blängde lite då och då. Jag fick ingen uppläxning, trots att jag var jobbig, men jag fick inte heller tillbaka min fåtölj. Till slut övergav jag min taktik och testade en ny som faktiskt fungerade: Jag lockade bort henne med godis. Fåtöljen var återerövrad!

Nalla vägrar att flytta sig från fåtöljen (Ni får ursäkta den dåliga bilden, min webbkamera var den enda kamera jag hade tillgänglig just då)

Detta ger mig i alla fall hopp om att jag en dag kommer få ha en katt i knäet och kanske till och med ganska snart =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar