fredag 9 september 2011

Spinn!

Det är inte så lätt att blogga när det känns som om det inte händer nåt, varken i mitt liv eller i katternas. Det har ju självklart hänt saker sedan jag bloggade senast: Jag var och badade i Linköpings badhus tillsammans med min syster och fick hälsa på min systerson Albin både före och efter badet. Sen var jag på växtmarknad med Olle, där jag åter igen träffade på Josefin och Albin, den här gången bara en kort stund. Hela marknadsbesöket slutade i en tur i Vallaskogen och ett halvtkilo svamp av sex olika ätliga arter. Olle tog massa fina bilder under dagen och ni kan se några av dem här (tryck "Prev" uppe i vänstra hörnet för att komma till nästa bild).

Men jag har faktiskt nåt att blogga om när det gäller katterna också. Idag gjorde Nalla ett tydligt framsteg: Hon spann!!! Och inte bara det, utan hon sökte sig mot min hand och lät mig klappa trots att hon stod upp (hon brukar alltid springa iväg annars).

Nu ska ni inte tro att det var särskilt vänligt eller gosigt: Nalla var jätteirriterad på mig och försökte hitta en öppning så hon kunde slå till. Jag tror hennes problem var att jag hade hittat precis rätt ställe att klia på, men samtidigt var hon inte helt bekväm med situationen även om det var såååå skönt. Det är inte alltid lätt att vara katt.

Nu kommer det bli (fortsatt) hårdträning i klappande.

En framtida spinnmaskin?

2 kommentarer:

  1. Härligt med spinnet Johanna! Jag visste att hon kunde, frågan var bara NÄR :)
    Säg till när du behöver mat och sand!
    Kram och sköt om dig
    M

    SvaraRadera
  2. Bra spunnet Nalla!
    Det är jättegosigt och skönt.
    Lär dig bara slappna av och njuta, och när de träffat rätt med handen, trycker du lite extra mot handen för att tala om att de träffat rätt.
    Nosbuffar från
    Max & Måns

    SvaraRadera