söndag 26 juni 2011

Midsommar och vad gjorde egentligen Semlan?

Unika bilder utlovas!

Det blev en lugn midsommar för min del: Jag tog mig iväg till min kompis Lisa och vi åt sommarmat och tittade på film och vi hade jättetrevligt. Det blev dock relativt sent (halv tolv) och jag kände att det kanske inte var världens smartaste idé att cykla hem under midsommarnatten. Så vi bestämde att jag skulle ta bussen och Lisa skulle komma med cykeln senare i helgen.

Senare i helgen var idag och nu börjar min riktiga historia.

Jag bjöd Lisa på lite fika och Nalla kom som vanligt ut och inspekterade gästen. Men sen hände nåt ovanligt, jag låter bilderna berätta:

Nalla leker med Lisa, men att Nalla är lättflörtad till lek är väl ingen nyhet?


Om vi zoomar in lite så ser vi att nån annan också har spanat in vad Lisa håller på med:

 Semlan!

"Vad gör ni för spännande?" undrar Semlan.

"Jasså, är du ute?" säger Nalla. Semlan är uppenbart en ninjakatt som smälter in i bakgrunden, inte konstigt att det är så få som har sett henne.

 Sugröret som Nalla lekt med måste inspekteras...

...liksom handen som får sugröret att röra på sig. 
(Utmaning till mina läsare: Kan ni hitta Nalla i bilden? ;)

Semlan var supermodig för att vara hon, särskilt då Lisa inte besökt oss så ofta. Hon stannade ute resten av tiden som Lisa var här och lekte till och med lite med sugröret. Jag är mycket stolt över henne, eftersom hon tidigare bara visat sig för mig och för Karin.

Och vad har vi lärt oss av den här berättelsen? Jo, att sugrör kan frammana även de mest mytomspunna varelserna.

1 kommentar:

  1. Älskade Semlan och älskade Nalla! Som jag älskar din blogg Johanna! Tack för att jag får följa missarnas framsteg och se det i bild gör mig alldeles tårögd... tack! <3
    Massor med kramar
    Malin

    SvaraRadera