tisdag 14 juni 2011

Kristihimmelsfärds

Jag lovade i ett tidigare inlägg att jag skulle berätta om resten av min Kristihemmelfärdshelg.

På onsdagen var det konsert, men den har jag ju redan berättat om. Resten av helgen spenderades i och kring min systers och hennes mans hus i Tullinge. För mig var torsdagen och fredagen ingen semester: Matersarbetet skulle skrivas klart. Men lite bus med Albin hanns ju med. Jag lyckades skicka in mitt arbete en timme eller så innan deadlinen, så det var ju bra. Jag tror att det gjorde mig gott med ett miljöombyte för att hålla disciplinen att skriva klart.

På fredagen kom mamma och pappa på besök också. och här är ett litet utdrag av vad jag gjorde resten av helgen:

Jag lekte arkeolog och grävde fram stenplattor som var väldigt övervuxna

 Före
Efter
Har bara en efter-bild på den här gången, men
 den såg ut som före-bilden på den andra gången.

Massor av bus med min systerson Albin blev det också. Jag var en duktig biolog och vi tittade på blommor tillsammans.

 Albin var inte så imponerad av blommorna.

Det var mycket roligare att köra på moster med lastbilen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar