onsdag 5 januari 2011

Och vad tyckte katterna?

Det är säkert några av er som är nyfikna på vad katterna tyckte om min återkomst. Visserligen nämnde jag det lite kort i förra inlägget, men här kommer en mer utförlig rapport med bilder och allt ;)

Nalla tyckte det var jätteläskigt när tre människor dundrade in i lägenheten och jag förstår henne; De har ju haft lugnt och skönt i nästan två veckor med besök från kattvakten som enda störningsmoment. Semlan tyckte säkert också det var väldigt läskigt, men hon låg under sängen, så henne såg man inte så mycket av.

Själv fick jag beskåda det kattvakten hade hoppats på: Hur bra mina katter är på att stöka ner. Saker låg lite överallt och främst var det väl mattan som låg ihop knölad under bordet som fångade ens uppmärksamhet. De hade i alla fall inte haft sönder något och jag hade nog räknat med en del stök när jag lämnade dem ensamma.

När mina föräldrar hade åkt iväg så dröjde det dock inte länge förrän katterna var ute i lägenheten. (Kan ju ha hjälpt lite att jag lockade på dem med tonfisk...) Som ni kanske såg i förra inlägget så hade de fått många julklappar och en del var uppskattade och en del har de hittills ignorerat. Förutom de som var med i förra inlägget var vi också på IKEA och köpte en hylla som var tänkt att användas för att de skulle komma upp på min höga bokhylla. Den har de dock inte utnyttjat ännu, trots att jag lockat med tonfisk. Kanske tycker de att hyllplanen är lite läskiga. Planen är att klä de två översta hyllplanen med en dörrmatta, vi får se om den blir mer populär då. På IKEA köptes även en stor goseråtta som jag och katterna får dela på:

 Svansen på råttan var väldigt kul att leka med.

Som vanligt är det Nalla som varit mest framåt; hon är precis sån som hon var som när jag lämnade dem innan jul och jag får fortfarande klappa henne utan muta om hon sitter i fönstret och inte ser min hand. Möjligen att hon fräser lite mer, men det har inte varit särskilt många sura fräsningar. Semlan verkar vara lite mera försiktig av sig än innan jul, men hon har varit ute och till och med luktat på mig och nuddat mig när hon tog godis som låg i närheten av min hand.
Söta Semlan

Semlan har inte varit så imponerad av julklapparna, fast bollarna var rätt kul. Kanske beror det på att Nalla har lagt beslag på de bästa?

Elementbädden är den bästa uppfinningen sedan skivat bröd, om man får fråga Nalla. Tur att hon uppskattade den mer än Findus hemhemma.

"Vem stör mig i jakten?" Katttunneln är också populär, fast ibland verkar den mer vara en katt-accelerator än en vanlig tunnel, för hon kan få en väldig fart när hon är i den.


Slut på kattrapporten för den här gången.

3 kommentarer:

  1. Hur otroligt nöjd ser inte Nalla ut i elementbädden? Hon ser ut som hon är redo att beställa en paraplydrink. ;)

    Och Semlan vill man ju bara äta upp, som vanligt. :)

    SvaraRadera
  2. Så himla fina missarna är! Här hemma älskade båda två elementsängarna :) så jag kan tänka mig att *GILLA* stod högt på mumset. Jag hade med tunnel, och de sprallade mycket i dem.
    Så härligt de har det hos dig Johanna! <3

    SvaraRadera
  3. har du läst berättelsen om skivat bröd i brödboken måntro?

    SvaraRadera