torsdag 13 januari 2011

Katthylla

Katterna fick en hylla i julklapp, eller, ja, katterna och jag. Det är en hylla på ca 150 cm och med fyra plan, där jag har tagit beslag på de två understa och katterna fått de två översta.

Katterna tyckte inte det var någon större hit till att börja med, kanske berodde det på att hyllplanen var finmaskigt metallnät? Kan inte vara skönt att gå på sånt. Så jag tog och klippte sönder en billig dörrmatta och tejpade fast på de två översta planen med vävtejp. (Vilket var planen från början, men helst hade jag använt dubbelhäftande tejp)

Nu blev det helt plötsligt en mycket bättre hylla:

"Vad finns här uppe?" Med hjälp av den nya hyllan kan man komma åt nya platser.

Igår kom Nalla på att hon kunde hoppa upp på bokhyllan (jag lurade dit henne med sugrör) och hon verkade vara väldigt förvånad över att vara så högt upp =P (Även om jag vet att hon gillade vara högt upp i sitt förra stödhem)

"Haha! Jag fick tag på sugröret!" Nallas nya favoritleksak är ett sugrör, och det är väldigt roligt att jaga när jag drar det och till exempel lägger det på hyllan.

Så hyllan har fått bra betyg, även om det bara är Nalla som använt den och det är lite knepigt att ta sig till översta hyllan. Fast att det är knepigt är mest bra, då krävs ju lite tankeverksamhet av katten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar