fredag 10 maj 2013

En upptagen vår

Den här våren (läs vårterminen) har jag haft, och har fortfarande, extremt mycket att göra. 

Först och främst har jag jobbat 100 % och jag fick förlängning på jobbet från 31 mars till 31 oktober. Det känns jätteskönt och känns ibland nästan som en halv evighet bort, åtminstone om man tänker på jobbsökeriet.

Sedan läser jag en kurs om våtmarker och rinnande vatten i 50 % takt. Eftersom kursen är på hela 15 hp så sträcker den sig över hela terminen. Det är en bra och bitvis väldigt rolig kurs. Vi har varit på tre helgträffar där bland annat exkursioner till Tåkern och Ölands Alvar har stått på programmet. Men förutom att det varit roligt har det också varit slitigt, för det här är en kurs som verkligen kräver att man jobbar för varje liten poäng, precis som det egentligen ska vara. Dock innebär detta att i kombination med jobbet är min sysselsättningsgrad 150 % och det känns. Jag har fått sätta större delen av resten av mitt liv på paus, så rollspel, träning, diverse pysselprojekt och bloggande är några av de saker som fått stryka på foten. Som tur var får jag stöd av mina föräldrar, bland annat i form av matlådor, annars tror jag inte att jag hade orkat slutföra kursen. Jag rekommenderar kursen om man läst ekologi (eller nåt annat relevant ämne) men jag rekommenderar inte att men pluggar 50 % samtidigt som man jobbar 100 %, särskilt inte under en längre period.

Jag har lite ledig tid också, men den spenderar jag mest med att slöa och gosa med katterna för att kunna ladda batterierna lite. Ja, när jag inte är på LinCon då, men mer om det kanske det blir i ett senare inlägg

Mys i soffan med Nalla (jag är det som är blått i bilden), ett bra sätt att ladda batterierna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar