söndag 1 januari 2012

Mål för 2012

Gott Nytt År allesammans! Hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton, det hade i alla fall jag. Och nu är det ett nytt år med nya möjligheter. Jag har inte gett några nyårslöften, men jag har satt upp lite mål för året:

Jobb- och studierelaterade
  • Skaffa ett jobb
  • Avsluta minst två GIS-kurser
Kattrelaterade 
  • Se till att få ett jobb som innebär att jag kan behålla katterna
  • Gå ut på koppelpromenad med Nalla (men här är det ju självklart Nalla som bestämmer hur långt vi kommer)
  • Få Semlan att inse att det är mysigt att sitta i ett knä (eller åtminstone få henne att be om att bli kelad ;)
Kreativa mål
  • Försöka få "Sagan som Sjösnyffeln" utgiven
  • Skriva 12 delar av Ondskans Reservat
  • Skriva en steampunk-/fantasynovell
  • Teckna 12 bilder som jag kan lägga upp på deviantart
  • Sy ett kuddöverdrag med lappteknik
Träningsmål
  • Ta 2 dan i kendo
  • Springa 5 km i ett sträck
Blogg
  • Uppdatera denna blogg minst en gång i veckan
Sen får vi se hur många av dessa mål som jag klarar av att genomföra. Jag tycker inte att de verkar helt omöjliga ;) Denna post är mest för min egen skull så att jag kan komma tillbaka och ha lite uppföljning hur det har gått med målen (och kanske lägga till nya om jag känner för det).

2 kommentarer:

  1. ska du springa 5 km totalt under 2012 eller? 14 m per dag? =O

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tänkte ju 14 m per dag var lagom :P

    Nä, jag menar i sträck. Så det ska bli många mer kilometrar än fem sprungna ;)

    SvaraRadera