fredag 30 december 2011

Kattvakt enligt Nalla

Hej på er, nu är det Nalla som skriver här igen.

Jag måste berätta om hur taskig matte var nu under julen: Hon lämnade oss alldeles ensamma i lägenheten i en hel vecka! Fast hon hade ju faktiskt ordnat en betjänt åt mig som inte var min ärkefiende  (som matte av någon anledning envisas med att släppa in i vårt hem gång på gång). Han var ganska okej, men jag var ju tvungen att visa vem som bestämde och han höll absolut inte med om att det var jag. Hmpf!

Nu har i alla fall matte kommit hem igen och hon var lite läskig och jobbig, men hon fick klappa mig redan efter några timmar. Det är inte lika läskigt när hon kommer tillbaka nu för tiden så både jag och fegis-Semlan spatserade runt i lägenheten som vanligt bara några minuter efter att hon kommit innanför dörren.

Matte är ganska bra att ha, för hon kan ju ibland klia på alldeles rätt ställen. Fast man kan ju inte visa att man är en sån katt, så man måste ju visa att man skulle kunna tassa till henne när som helst ändå.

Jag inspekterar betjänten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar