onsdag 13 juli 2011

Mattefritt enligt Nalla

Hej!

Nu är det jag, Nalla, som skriver här igen. Matte har ju varit alldeles för dålig på att uppdatera på senaste tiden, så uppenbarligen behöver hon hjälp.

Vilken glad överraskning vi fick när matte åkte bort och inte kom tillbaka på jättelänge. Att ha hela lägenheten för sig själv är jättekul och man kan busa och stöka till massor ^^ Fast helt människofritt var det ju inte... mattes kompisar kom hit och städade vår låda, fixade mat och satte upp nåt konstigt på kylskåpet för att busa med matte. *hihi*

Sen kom matte tillbaka *suck* här trodde man att man skulle fått mattefritt längre än fem dagar. Visade tydligt att jag inte var nöjd med hennes närvaro. Semlan var också med och visade hur upprörda vi var (fast hon är ju nästan alltid upprörd, den fegisen)

Fast jag lyckades inte hålla skenet uppe så länge, för matte är ju ändå ganska bra att ha:

Hon låter fönstret stå öppet nästan hela tiden när hon är hemma och vaken. Det är verkligen jättespännande att kunna titta ut där och så svalkar det ju lite också.

Trots att det är motvilligt som jag säger detta så måste jag ändå säga att hon faktiskt är ganska bra på att klia och klappa. Fast för att hon inte ska få för sig några konstiga idéer så brukar jag då och då visa att jag minsann skulle kunna slå till henne när jag vill. Hon fattar ganska duktigt, så oftast behöver jag inte verkställa mina hot.

Det var allt från mig den här gången. Nästa inlägg är det nog matte som kommer skriva igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar