tisdag 17 maj 2011

Kaos

Just nu är det kaos här. Igår upptäckte jag att en av mina försöksuppställningar i mastersarbetet inte fungerade som den skulle vilket betyder att jag troligen inte kan använda mig av den datan. Detta knappt två veckor innan framläggningen.

Med all den stress och press som omger mig just nu så kan man ju bryta ihop för mindre.

Det finns två lösningar på problemet:

  1. Skippa hela beteendestudien.
  2. Göra nya försök.
Båda två innebär ganska mycket panikjobb, första genom att rensa i det jag skrivit och andra eftersom jag måste spendera mer tid på labb.

Eftersom möjligheterna finns har jag valt att ta lösning nr 2, så på söndag blir det en heldag på labb. Jag vill verkligen inte överge mina beteendestudier, för mitt arbete känns så tråkigt utan dem och jag har ju redan skrivit en massa om det.

Gråsuggor. Vem skulle kunna tro att ett så litet djur 
skulle kunna ställa till med så mycket bekymmer för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar