tisdag 3 maj 2011

Ett mystiskt paket

För nån vecka sen hade SF-bokhandeln en tävling där man skulle skriva en fantasyberättelse på sex (6) ord. Jag ställde upp med:

Katt skuldsatte drake; tog över världen. 

Och med den så blev jag en av fyra vinnare! Och priset? Ett paket med fantasyböcker som SF-bokhandeln av en eller annan anledning rensat ut. Det var dock ett väldigt spännande pris, för jag hade ingen aning om hur många eller vilka böcker som paketet skulle innehålla.

Så idag kom paketet med totalt tre kilo böcker:

Ett mystiskt paket. Vad innehåller det? Ingen vet

Fantasyböcker!

Hela nio stycken!

Ett par känner jag till sen innan, men det mesta är nytt för mig. 

Det ska bli väldigt spännande att se om jag hittar några guldkorn bland dem. Jag kan i alla fall konstatera att det här är ett av de bästa priserna jag vunnit: Jag brukar vara alldeles för "feg" för att testa att läsa nåt nytt och okänt och det här "tvingar" mig ju till det.

2 kommentarer:

  1. Jag är SÅ dunderimponerad av din 6-ords berättelse och något till avundsjuk på fantasypaketet! Marion Zimmer Bradley är bra, och Time Weaver kan också rekommenderas! Sedan får man alltid ett gott skratt av en Pratchett!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. Grattis, Johanna! Jag hörde i dag av din mor att du hade vunnit. Jag var också med, men inte lika lyckosam.
    Jag bad Solveig höra med dig om vilka böcker du hade fått av dem jag översatt och om du vill ha några fortsättningar. Du kan väl fundera och höra av dig. Din mor har min e-postadress.
    Lena från Bodafors, morsans gamla skolkamrat.
    :-)

    SvaraRadera