fredag 15 april 2011

Have you met TED?



Nä, jag menar inte den Ted. Jag talar om TED: En organisation vars namn står för: Technology, Entertainment, Design. Deras slogan är "Idéer värda att sprida." och på sin hemsida har de tal av massa intressanta personer som talar om spännande saker.

Igår var jag på TED-kväll som en av Karins handledare anordnade. Det var roligt och intressant.

Här kommer några av mina favorit-TEDar från igår:

Hans Rosling visar att världen inte ser ut som vi föreställer oss med hjälp av riktigt snygga visualiseringar och massor av entusiasm:



Barry Schwarz talar om vår förlorade visdom:



Sylvia Earle har en önskan om att rädda våra hav. Hennes tal innehåller massa vackra bilder och hemska fakta:




Ni kan kika på deras hemsida och se om ni hittar några egna favoriter: www.TED.com

P.S. Imorgon kommer ett spännande inlägg om ett besök katterna och jag fick idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar