tisdag 15 mars 2011

Tråkiga Nalla

Semlan är en väldigt gnällig katt. Men det är inte mig hon gnäller på, utan på Nalla. (Fast när hon väl inser att man kan ha mig till nåt vettigt lär hon väl börja gnälla på mig också ;)

Varför gnäller hon på Nalla då? Jo, Nalla är ofta jättetråkig och ligger och sover när Semlan vill busa. Vanligtvis lönar det sig att gnälla; Nalla går upp och brottar ner henne, men ibland är Nalla tråkigare än vanligt:

"Kom igen, kom och lek med mig nu!"

"Gud vad du är trååååkig!" *gäsp*

Den gången lyckades inte Semlan få Nalla att komma och leka. När Nalla väl kom ner så var Semlan tvungen att undersöka vad som var så fantastisk med platsen uppe på bokhyllan:

"Jag fattar inte. Vad är det som är så bra med den här platsen?"

1 kommentar:

  1. Så lilla Semlan tog sig upp där till slut, mmm, skam den som ger sig! Undrar just också varför platserna högst upp alltid är upptagna, säger Svartöga här hemma

    /Malin

    SvaraRadera