måndag 28 mars 2011

Jag är sämst

Jupp, jag är definitivt sämst på laserdome. Och att vara sämst på laserdome gör inte så mycket, för man kan ha väldigt roligt ändå. I helgen var jag hemhemma i Nässjö och då passade jag och mina nässjö-vänner att köra lite laserdome och efteråt äta och umgås. Det var en riktigt trevlig och rolig kväll.

Tyvärr hann jag inte njuta så mycket av att vara hemhemma som jag skulle ha viljat. Ni kanske har märkt att jag inte uppdaterat på senaste tiden? Det beror på att jag haft det väldigt stressigt med en deadline som låg idag kl 8 på morgonen. Då skulle ett färsigt utkast till mastersarbetet vara innlämnat till handledare, opponenter och examinator. Så det utkastet har jag suttit med och försökt få klart. Jag fick in något som hade alla delar som en rapport ska ha, men till hälften var det ganska kasst...

Nåja, nu har jag lite mindre att göra, så då kan jag passa på att berätta om förra helgen:

Lördagen den 19:e mars så fyllde jag år. Dagen började som vanligt med juniorträning och sen var det bråttom hem för att börja förbereda inför kvällen. Helt plötsligt ringer det på dörren och där står min syster med familj och ska fira mig. Ojoj, oväntat besök (de ska ju vara i Stockholm :P). På med Gevalia och tevatten. Telefonen ringer: Mamma och pappa står utanför dörren och vill in. Ännu mer oväntat besök, som dessutom inte kände till det andra oväntade besöket.

Det var ett väldigt trevligt med dessa två besök. Fast självklart stod inte jag så mycket i centrum, min systerson Albin stal hela showen ;)

Lägenheten var full av oväntat besök.

När besöken hade lämnat lägenheten så var det dags att vara effektiv: Nya gäster skulle anlända vid 18 och maten var inte klar ännu. Allting lyckades bli klart och kvällen blev väldigt lyckad med god mat och tre avsnitt av Doctor Who. Kanske fick jag nån ny att fastna för serien också ;)

Tack alla som gjorde min födelsedag till en så bra dag!

Och vad tyckte katterna om all uppståndelse? Jo, Semlan låg självklart och tryckte under sängen hela tiden, men Nalla vågade sig fram lite. Till och med på kvällen då vi var sex personer i lägenheten så visade hon sig, så hon är en modig katt.

Modiga Nalla (bilden är inte tagen samma dag som alla besök)

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott :) och vilken fin födelsedag med besök och allt... härligt!
    Nalla, ja, hon är en modig katt, snart kommer Semlan att visa sig också ska du se :)

    Ha det gott
    /Malin

    SvaraRadera