tisdag 14 december 2010

Dricka vatten enligt Nalla

Nalla är en tokig katt och får ibland för sig konstiga saker, till exempel att julbröd och pepparkakor är gott. Jag tycker visserligen också att det är gott, men jag trodde att katter var strikta köttätare ;)

Ibland väljer hon också ett speciellt sätt att dricka, sättet verkar smidigt för att dricka ur glas (om man är katt), men ur vattenskålen? Bedöm själva hur vettigt sättet är:


Semlan är lite vettigare när det gäller sånt där. Än så länge har jag inte märkt att hon har särskilt konstiga vanor, det är tydligen Nalla som har det mesta av knäppheten ;) Semlan är fortfarande väldigt försiktig emot mig, men hon har börjat bli nyfiken och hon tar godis från min hand och tuggar då på mina fingrar också. Om jag lägger ner godisbiten och håller handen lite över den så vågar hon till och med snudda vid handen, så kanske inte klappandet är långt borta?

Söt-Semlan ligger i min säng och undrar vad jag håller på med (Svaret är: Jag fotograferar)

1 kommentar:

  1. Sådär dricker Missan med ibland och en katt, Tösen, som min bror hade drack nästan alltid så.

    Missan verkar tycka att vattnet i vattenskålen är äckligare än allt annat vatten honkan hitta och dricker bara där i nödfall. Vattenkannan verkar vara favoritstället, även om hon får pilla ner tassen långt ner i den för att komma åt vattnet ibland. Jag har gett upp alla tankar på växtnäring i löslig form...

    SvaraRadera