måndag 2 april 2012

Ett badkar?

Idag när jag kom hem från jobbet stod ett stort (och tungt!) paket utanför dörren. Jag släpade/puttade det innanför dörren och packade upp.

"Är det ett badkar?" 

Även om den var väldigt stor (större än jag hade tänkt mig...) så var det inget badkar, utan en ny kattlåda. Det är en så kallad PeeWee-låda där man använder träpellets istället för sand. Om jag kan få katterna att använda den kommer det bli smidigare, billigare och miljövänligare än med vanlig kattsand, så håll tummarna för att katterna accepterar den.

För att jag skulle få gratis frakt var jag tvungen att köpa något mer. Det blev något som jag har tänkt att köpa väldigt länge:

"Min mat är fast i en boll! Jag måste rädda den!"

Det blev en aktiveringsboll och Nalla verkar i alla fall ha fattat grejen (så snart kanske jag kan göra utmatningshålet mindre ;)

1 kommentar:

  1. Härligt!
    Hoppas att sötnötarna kommer att förstå det där med pee-weelådan :)

    Glad Påsk till dig och missarna! <3

    Malin

    SvaraRadera