fredag 12 november 2010

Att klappa en katt

Nu är det längesen jag uppdaterade bloggen, men här kommer det en ny kattrapport som avslutas med en liten film.

Katterna blir modigare och modigare och båda är ute varje dag, fast Nalla är fortfarande betydligt modigare. De delar en hel del intressen, som att ligga och sova i fåtöljen och sitta och titta ut genom fönsterna.

Det är inte bara matte som gillar att slöa i fåtöljen och titta på tv.

Båda två är rätt busiga, Nalla brukar vara heltosig och springa runt och småkurra och jagar vippan eller sina älskade bollar. Semlan är mer för snören och hittade en jätterolig leksak i en glitterboll med snöre som de fått loss från kattgymmet. Båda två tycker att det är jättekul att jaga laserpricken, Nalla hoppar högt efter den när jag lyser med laserpekaren på garderoben. Nalla tycker dessutom att brottas med Semlan är jättekul, något som Semlan oftast inte håller med om...

Även Semlan gillar fåtöljen, men Nalla vill hellre busa och väntar på rätt tillfälle att anfalla.

"Låt mig vara!" Semlan tycker oftast att Nalla är jobbig som alltid vill brottas.

Som sagt, smyga, jaga och brotta ner Semlan är kul, men när det är Semlan som tar initiativet då är det helt plötsligt inte alls lika kul ;) Som tur var så har de ett par ställen där de verkar vara överrens om att det inte är lönt att anfalla den andra: Fönsterna, under sängen, vid maten, vid kattlådan och på pianot.

Den stora kattnyheten är dock att jag fått klappa Nalla! Idag tog jag och filmade när jag klappade henne. Godiset som är så gott att man kan tänka sig att bli klappad är kokt skinka. I slutet av filmen visar jag det som min kompis Karin kallar för "kattfälla" och det var så jag började att klappa Nalla, eftersom då fick hon välja själv om jag fick röra henne eller ej. Här kommer filmen, håll till godo!

1 kommentar:

  1. Härligt, vilka framsteg och vilken härlig film!
    Kram till dig och nospussar till kissarna

    SvaraRadera